Książka ma na celu ukazanie problematyki wychowania muzycznego w przedszkolu poprzez przedstawienie wielu propozycji wprowadzenia dziecka w świat muzyki.
Publikacja adresowana jest do nauczycieli, którzy prowadzą zajęcia muzyczne w przedszkolu i mimo odpowiedniego przygotowania mają problemy ze zorganizowaniem ciekawych, wciągających dzieci zajęć. Opracowane, gotowe plany zajęć mają za zadanie pomóc we wzbogaceniu spotkań z dziećmi o nowe, ciekawe pomysły.
Zajęcia podzielone są na miesiące. Rozpoczynają się od października, gdzie znajdują się m.in. pomysły na pierwszy dzień w przedszkolu, jesienne zbiory, a kończą na miesiącu czerwcu, gdzie znajdziemy tematy związane z kolorową szkołą, ogrodem botanicznym, wyjazdem na wakacje czy pożegnaniem przedszkola.
Autor | Marzena Staniek |
Wydawnictwo | Impuls |
Rok wydania | 2017 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 132 |
Format | 16.1x23.5 cm |
Numer ISBN | 978-83-8095-299-7 |
Kod paskowy (EAN) | 9788380952997 |
Data premiery | 2017.06.23 |
Data pojawienia się | 2017.06.23 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Muzolandia przedszkolaka. Scenariusze zajęć dla nauczycieli rytmiki i wychowania przedszkolnego + CD
Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz! Ćwiczenia uwagi, pamięci słuchowej, koordynacji ruchowo-słuchowej i słuchu fonemowego
Publikacja poświęcona jest zajęciom muzyczno-rytmicznym organizowanym dla dzieci trzy- i czteroletnich. Zajęcia umuzykalniające powinny trwać w grupie dzieci młodszych od 15 do 20 minut. Planując zajęcia, nauczyciel powinien dbać o różnorodność form aktywności, ponieważ małe dzieci szybko się nudzą wykonywaniem jednej i tej samej czynności. Stopień trudności zabaw ruchowych powinien być także dostosowany do możliwości małego dziecka w tym zakresie. Autorka zamieściła w książce kilka piosenek z opracowaniem ruchowym, które dodatkowo uatrakcyjnią zajęcia.
Propozycje piosenek i zabaw dla nauczycieli rytmiki i wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym. Dzięki podziałowi na cztery części: jesień, zimę, wiosnę i lato, książka stanowi uporządkowaną i przystępną formę propozycji scenariuszy na cały rok szkolny. Każda pora roku zawiera kilka piosenek wraz z dopasowanymi tematycznie ćwiczeniami i zabawami. Do tekstów dołączony jest zapis nutowy oraz chwyty gitarowe. Dodatkowo każda z nich została nagrana w wersji oryginalnej i instrumentalnej. Patroni medialni: Wychowanie w Przedszkolu, czasdzieci.pl
Podręcznik przeznaczony jest jako pomoc do prowadzenia zajęć rytmicznych w przedszkolach, szkołach podstawowych ogólnych i muzycznych. Zbiór materiałów oparty został na metodzie Carla Orffa, która kładzie nacisk na naukę poprzez zabawę, rozwinięcie muzykalności i integrację słowa, muzyki i ruchu. Jej głównym elementem jest śpiew i gra na prostych instrumentach perkusyjnych: bębenkach, tamburynach, kołatkach, grzechotkach, trójkątach i dzwonkach chromatycznych. Metodę tę wykorzystuje się również w muzykoterapii dorosłych.Publikacja zawiera szereg zabaw rytmicznych opatrzonych komentarzem. Ułatwia to właściwe przeprowadzenie zajęć. Autor pokazuje również jakie instrumenty wykorzystuje podczas zabaw proponowanych w podręczniku.Materiał dydaktyczny zosta...
Książeczka Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz! powstała po to, aby pomóc nauczycielom w rozwijaniu umiejętności językowych przedszkolaków i najmłodszych uczniów. Skorzystają z niej także nauczyciele starszych dzieci, które z różnych powodów potrzebują wsparcia w zakresie rozwoju językowego. Prezentowana publikacja obejmuje dziewięćdziesiąt osiem zestawów ćwiczeń. Każdy zestaw zawiera dwuwersowy wierszyk będący punktem wyjścia do ćwiczeń rytmicznych, ćwiczeń słuchu fonemowego i zabawy ruchowej.
Proponowana pozycja wydawnicza stawia sobie za cel rozwinięcie naturalnej potrzeby rytmu u dziecka. Całość obejmuje 120 zabaw i ćwiczeń rytmicznych przeprowadzanych w sposób systematyczny z uwzględnieniem stopnia trudności. Wprowadzenie wartości rytmicznych poprzez zabawy, grę na dziecięcych instrumentach perkusyjnych, rysowanie, ekspresję ruchu czyni zajęcia atrakcyjne, przyjemne i pożyteczne. Dokładny opis ćwiczeń, rysunki i szereg praktycznych wskazówek umożliwi łatwe prowadzenie zajęć. Schematyczne rysunki ilustrujące ćwiczenia i zabawy ułatwią nauczycielowi przeprowadzenie zabaw i ćwiczeń. Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli, ognisk, szkół muzycznych i studentów kierunków pedagogicznych.
Tupanki, klaskanki, dla dzieci rytmiczanki, czyli 100 zabaw z najmłodszymi to książka skierowana do rodziców, opiekunów, nauczycieli oraz wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, którzy poszukują ciekawej formy przeprowadzania zajęć. Zostały w niej zebrane sprawdzone pomysły na zabawy rytmiczno-słowno-ruchowe oraz wiersze i wyliczanki, które z pewnością dostarczą najmłodszym oraz ich opiekunom wiele radości i zabawy.
Oddajemy w Państwa ręce kompleksową pomoc z zakresu logorytmiki – dziedziny łączącej terapię oraz profilaktykę logopedyczną z rytmiką i muzyką. Prezentowane zabawy mogą być wykorzystywane przez logopedów, terapeutów, a także nauczycieli przedszkoli, nauczania zintegrowanego i rytmiki. Publikacja została wzbogacona o zdjęcia dzieci wykonujących ćwiczenia logorytmiczne oraz o zapis nutowy wybranych ścieżek muzycznych. Przedstawione propozycje ułożone zostały według kolejności postępowania oraz stopnia trudności. Zabawy mają charakter uniwersalny, skierowane są do dzieci od 4. roku życia. Mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń prowadzonych systematycznie lub jako pojedyncze zabawy uatrakcyjniające inne zajęcia. Atrakcyjność zajęć logorytmicznych po...
W marszu mówię, klaszczę, gram to publikacja skierowana do nauczycieli przedszkolaków, dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów młodszych klas, którzy szukają sposobów, dzięki którym będą mogli kształtować funkcje percepcyjno-motoryczne swoich podopiecznych. W książeczce zamieszczono 40 wierszyków oraz 79 opisów zabaw, których podstawą jest marsz. Dzieci oraz nauczyciel maszerują w każdej kolejnej zabawie, a oprócz tego jednocześnie wykonują określony ruch rękami lub sekwencję takich ruchów. Słuchanie, a następnie powtarzanie fragmentów wierszyków rozwija uwagę i pamięć słuchową, jednoczesne wykonywanie więcej niż jednej czynności zaś –koordynację ruchową oraz ruchowo-słuchową.
Publikacja poświęcona jest edukacji muzycznej, która jest jednym z elementów niezbędnych do prawidłowego wzrostu dzieci. Edukacja to proces. Nie ma gotowej recepty na zaspokojenie dziecięcej potrzeby muzyki, tym bardziej, że każdy mały człowiek ma swoje indywidualne tempo rozwoju. Jeśli zadbamy o ten rozwój i zainteresujemy dziecko otoczeniem muzycznym, to efekty będą widoczne w całym życiu człowieka od dzieciństwa po dojrzałość. Wczesna edukacja muzyczna może korzystnie oddziaływać na kolejne fazy życia dziecka. Zaproponowana monografia wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu nauczycieli, terapeutów, którzy poszukują różnych rozwiązań naukowo-metodycznych i rozumieją potrzebę kształcenia muzycznego. Przez wiele lat, gdy pracowałam z dziećmi, studentami, na...
Proponowana pozycja wydawnicza: Rytmika dla dzieci stawia sobie za cel rozwinięcie naturalnej potrzeby rytmu u dziecka. Całość obejmuje 120 zabaw i ćwiczeń rytmicznych przeprowadzanych w sposób systematyczny z uwzględnieniem stopnia trudności. Wprowadzenie wartości rytmicznych poprzez zabawy, grę na dziecięcych instrumentach perkusyjnych, rysowanie, ekspresję ruchu czyni zajęcia atrakcyjne, przyjemne i pożyteczne. Dokładny opis ćwiczeń, rysunki i szereg praktycznych wskazówek umożliwi łatwe prowadzenie zajęć. Schematyczne rysunki ilustrujące ćwiczenia i zabawy ułatwią nauczycielowi przeprowadzenie zabaw i ćwiczeń. Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli, ognisk, szkół muzycznych i studentów kierunków pedagogicznych.
Muzykoterapia jest reżyserem w „teatrze terapii”. Nie jest to zadanie łatwe - wymaga umiejętności łączenia wiedzy naukowej ze światem sztuki, naukowości i poprawności metodologicznej z intuicyjnością, wewnętrznym doświadczeniem i emocjami. Wymaga umiejętności połączenia tego, co mierzalne i wymierne, z tym, co często nieuchwytne i ledwie wyczuwalne. Książka Podstawy muzykoterapii, napisana przez wybitnych specjalistów z Polski i zagranicy, to polskojęzyczne kompendium wiedzy z zakresu terapii muzyką. Powstała, by przybliżyć obraz współczesnej muzykoterapii, wyjaśnić, czym jest i na czym polega ta forma terapii oraz ukazać szerokie możliwości pracy muzykoterapeutów. Pozycja zawiera cenne wskazówki, jak przygotować i realizować proces muzykoterapii,...
Każdy pedagog wie, jak ciężko jest wzbudzić w dzieciach zainteresowanie i ciekawość. Niniejsza książka jest propozycją, w której nauczyciele pracujący w świetlicach szkolnych mogą znaleźć przykłady codziennych zajęć, pełnych ciekawych pomysłów, zachęcających dzieci do działania, rozwijających ich kreatywność i pobudzających wyobraźnię, a także uczących współpracy w grupie i wspólnej zabawy. Książka z pewnością będzie służyć zarówno dzieciom, które będą brały udział w ciekawych zajęciach, jak i nauczycielom, którzy znajdą w niej: – cele i zadania funkcjonowania świetlicy szkolnej, – rozkład treści zajęć z podziałem tematów na poszczególne dni, – 55 scenariuszy zajęć świetlicowych, – wiele ciekawych zabaw integrujących...
Publikacja poświęcona jest zajęciom muzyczno-rytmicznym organizowanym dla dzieci trzy- i czteroletnich. Zajęcia umuzykalniające powinny trwać w grupie dzieci młodszych od 15 do 20 minut. Planując zajęcia, nauczyciel powinien dbać o różnorodność form aktywności, ponieważ małe dzieci szybko się nudzą wykonywaniem jednej i tej samej czynności. Stopień trudności zabaw ruchowych powinien być także dostosowany do możliwości małego dziecka w tym zakresie. Autorka zamieściła w książce kilka piosenek z opracowaniem ruchowym, które dodatkowo uatrakcyjnią zajęcia.
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro