Zaprezentowane materiały mają na celu rozwój funkcji poznawczych oraz kompetencji społecznych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, a także z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Publikacja jest tematycznie powiązania z kartami pracy z serii „Pewny start. Wokół pór roku”.
Tematy przedstawione w publikacji pozwolą przygotować uczniów do jak najlepszego funkcjonowania, prowadząc ich rytmem zmieniających się pór roku.
Materiały mogą być punktem wyjścia do omawiania takich tematów jak:
• skąd mamy żywność
• znaczenie wody w przyrodzie
• opiekowanie się zwierzętami
• przyjaźń, miłość
• bezpieczeństwo
Materiały mogą służyć wielokrotnemu utrwalaniu zdobywanych wiadomości.
Nauczyciel może wykorzystać te pomoce naukowe wielokrotnie i w różnej funkcji, np. jako:
• wprowadzenie do tematów poruszanych na kartach pracy,
• wprowadzenie do lekcji prowadzonej w oparciu o inne materiały,
• pomoce służące do wielokrotnego powtarzania wiedzy zdobytej wcześniej przed uczniów.
Autor | Monika Pouch, Dorota Szczęsna |
Wydawnictwo | Wydawnictwo Szkolne PWN |
Seria wydawnicza | Pewny start. Wokół pór roku |
Rok wydania | 2017 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 118 |
Format | 20.5 x 29.0 cm |
Numer ISBN | 9788326229176 |
Kod paskowy (EAN) | 9788326229176 |
Waga | 490 g |
Wymiary | 205 x 290 mm |
Data premiery | 2017.06.06 |
Data pojawienia się | 2017.06.06 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Jesień
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zima
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Lato
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Wiosna
Teczka 1. Jesień to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Zarówno układ, jak i treść ćwiczeń odpowiadają rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Teczka 2: Zima to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Zarówno układ, jak i treść ćwiczeń odpowiadają rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku. Teczka Zima zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące: ...
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Lato to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Układ kart oraz forma i treść ćwiczeń dostosowane są do rozkładu materiału, którym posługują się nauczyciele i terapeuci pracujący z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie oraz są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.
Wiosna to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Układ kart oraz forma i treść ćwiczeń dostosowane są do rozkładu materiału, którym posługują się nauczyciele i terapeuci pracujący z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie oraz są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.
Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka, co ułatwia zrozumienie otaczającej rzeczywistości. Podręcznik zawiera duże zdjęcia i ilustracje oraz teksty zapisane dużymi drukowanymi literami. Jest tak skonstruowany, aby nauczyciel miał wiele możliwości jego zastosowania, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów. Należy bowiem pamiętać o zróżnicowanym poziomie uczniów w grupie i dostosowaniu zadań do ich możliwości rozwojowych. Wyżej funkcjonujący uczniowie mogą czytać teksty i pytania samodzielnie, układa...
Publikacja jest tematycznie powiązana z kartami pracy Pewny start. Mój dobry rok. Tematy przedstawione w książce pozwolą przygotować uczniów do najlepszego funkcjonowania. Materiały mogą być punktem wyjścia do omawiania wybranych zagadnień, mogą też służyć utrwalaniu ćwiczonych umiejętności. Publikacja ma na celu rozwój funkcji poznawczych oraz kompetencji społecznych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, a także z niepełnosprawnością sprężoną. Tematyka: • „Przedstawiamy się”, • „Wspomnienia z wakacji”, • „Bezpieczeństwo w szkole i na ulicy”, • „Pory roku”, • „Święta w roku”, • „Higiena osobista”, • „Pomieszczenia w domu”, • „Dbamy o naszą Ziemię”.
Pewny start. Odkrywam świat. Moja książka. Poziom C jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Wraz z publikacjami Moja książka. Poziom A oraz Moja książka. Poziom B wchodzi w skład serii „Odkrywam świat”. Poziom A jest najłatwiejszy, a poziom C ma największy stopień trudności. We wszystkich publikacjach zastosowano system komunikacji alternatywnej PCS w zakresie dostosowanym do poziomu. Materiał jest ułożony chronologicznie, zgodnie z kalendarzem szkolnym. Poziomy B i C zawierają dodatkowe teksty do czytania przez nauczyciela. Dzięki opowiadaniom uczniowie będą wiedzieć m.in: • jak zachować się w różnych sytuacjach w szkole, na wycieczce, w sklepie, u lekarza itd.,...
Publikacja przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawarto tu informacje na temat zdobienia dań i ich estetycznego podawania, a także propozycje wykonania ozdób z warzyw, owoców i innych produktów naturalnych. Bogato ilustrowany materiał stanowi podstawę dla uczniów stojących u progu dorosłego życia i będzie dla nich pomocny w ich samodzielnym funkcjonowaniu w życiu prywatnym i zawodowym.
Seria publikacji dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawarto tu informacje na temat przyborów i urządzeń kuchennych, a także zasad bezpieczeństwa podczas przygotowywania posiłków i korzystania z urządzeń mechanicznych. Instrukcje obsługi urządzeń kuchennych: kuchenka, ekspres do kawy, blender, mikser, wyciskarka do soku, maszynka do mielenia, krajalnica, frytkownica, toster, opiekacz, gofrownica
Seria publikacji dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawarto tu informacje na temat produktów spożywczych, składników odżywczych i ich znaczenia dla człowieka, a także związane z obróbką wstępną i cieplną warzyw, owoców, mięsa, drobiu i ryb. Tematyka: warzywa i owoce, mleko i produkty mleczne, jaja, mąka i kasza, mięso, drób i ryby, tłuszcze, czynności kulinarne krok po kroku
Historyjki obrazkowe z emocjami to materiały edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie dla tych, które mają trudności z odczytywaniem oraz nazywaniem emocji innych osób na podstawie mimiki ich twarzy i mowy ciała. Każda historyjka składa się z trzech obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Następnie uczeń powinien nazwać emocje, które odczuwają postacie pokazane na ilustracjach. Najlepiej jeśli zrobi to samodzielnie, analizując wygląd ust, brwi i oczu postaci, ich sylwetki oraz kontekst sytuacji. Zestaw w teczce: zawiera zeszyt (8 stron format A4) oraz 20 kart.
Zestaw plakietek i etykietek służy do przenoszenia obrazów z rzeczywistości na obrazki, uswiadamianiu dziecku, że słowo (napis) oznacza konkretną rzecz, czynność czy sytuację oraz do nauki czytania. Uczy dziecko rozumienia pytań oraz udzielania odpowiedzi.Zestaw ten służy do nauki układania postaci (twarzy) z elementów według wzoru, z pamięci oraz czytania pełnymi wyrazami (czytanie globalne) nazw części ciała (części twarzy), rozumienie pytań: Co to? Gdzie masz.......?,Gdzie ma......?Zestaw zawiera: - 2 plansze- 14 elementów obrazkowych - 10 etykietki opisowe- opis przykładowych ćwiczeń.
Adam i Ola to bohaterowie dobrze znani uczniom pracującym z serią "Pewny start. Wokół pór roku". W publikacji "Pewny start. Wokół pór roku. Rozmowy Oli i Adama. Czytanki" spotkania z nimi to szansa do rozmowy. Przygotowane czytanki koncentrują się na motywowaniu uczniów do: komunikowania się z otoczeniem, nawiązywania rozmowy, wyrażania swoich emocji i myśli, prowadzenia kulturalnego dialogu. Publikacja: zawiera aż 20 czytanek o zróżnicowanej tematyce. Część z nich to dialogi, które zawierają wzorce wypowiedzi przydatne w rozmowie, a część przyjęła formę opowiadań lub poradników, porusza tematy takie jak: nawiązywanie rozmowy, nowe przyjaźnie, ekologia, zdrowie, bezpieczeństwo, święta oraz rodzina, może być wykorzyst...
Piszę po śladzie zdania to publikacja, która ułatwi naukę pisania zarówno dzieciom rozpoczynającym naukę, jak i uczniom, którzy mają problemy z pisaniem. Książka zawiera 96 zdań do pisania po śladzie w powiększonej liniaturze. Publikacja pomoże uczniom opanować umiejętność sprawnego pisania. Pisanie po śladzie – poza nauką samego pisania – usprawni także koordynację wzrokowo-ruchową oraz koncentrację uwagi.
Seria książek „Czytam sam” jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Książka Mieszkam w Polsce rozbudza poczucie przynależności do społeczności lokalnej, regionu i narodu. Umożliwia poznanie uwarunkowań środowiska naturalnego. Przybliża dzieje i historię państwa polskiego. Kształtuje postawy patriotyczne. Sugeruje tematy rozmów, które uczeń może podjąć z innymi osobami także spoza najbliższego otoczenia. Książka zawiera 45 czytanek. Może być wykorzystana w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i innymi trudnościami rozwojowymi. Tematyka: • Jesteśmy Polakami • Polska moja ojczyzna • Zwiedzamy Polskę • Historia, teraźniejszość, przyszłość • Prezydent, rząd, sejm, senat • Kulinarne p...
Seria książek „Czytam sam” jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Książka Moje relacje z innymi opisuje sytuacje związane z życiem codziennym. Uczy umiejętności społecznych, które są kluczowe w życiu każdego człowieka. Rozwija kompetencje komunikacyjne i asertywność. Wskazuje sposoby kontroli własnych zachowań. Kształtuje umiejętność dokonywania wyborów i budzi poczucie odpowiedzialności za własne decyzje. Książka zawiera 45 czytanek. Publikacja Moje relacje z innymi z innymi: • uczy kluczowych umiejętności społecznych, • rozwija kompetencje komunikacyjne i asertywność, • opisuje sposoby kontrolowania własnych zachowań. Przykładowe tematy czytanek: • Warto nawiązywać relacje • Jak słuchać gdy ktoś do cieb...
Seria książek „Czytam sam” jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Książka Moje hobby przybliża uczniom różne rodzaje zainteresowań. Ma na celu przygotowanie uczniów do wyboru formy spędzania czasu wolnego i aktywnego w niej udziału. Ukazuje korzyści wynikające z posiadania hobby teraz i w dorosłym życiu. Uświadamia, że zainteresowania zwiększają szanse na aktywny udział w życiu społecznym. Książka zawiera 45 czytanek. Tematyka: • Pływanie • Jazda rowerem • Malowanie • Lepienie z gliny • Robótki ręczne • Kolekcjonowanie Może być wykorzystana w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i innymi trudnościami rozwojowymi.
Seria książek „Czytam sam” jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Publikacja Ja i świat zwierząt umożliwia poznanie świata zwierząt żyjących dziko, hodowlanych i domowych. Uczeń pozna cech charakterystyczne zwierząt, środowisko ich życia i hodowli. Książka zawiera 45 czytanek. Tematyka: • Miłość do zwierząt • Gdzie żyją zwierzęta • Co jedzą zwierzęta • Opieka nad zwierzętami • Podróżowanie ze zwierzętami • Schronisko dla zwierząt Książka może być wykorzystana w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i innymi trudnościami rozwojowymi. Seria „Czytam sam” zawiera treści pozwalające wyposażyć ucznia w umiejętności, które przygotują go do realizacji zadań życia codziennego...
Seria „Czytam sam” jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Publikacja Dbam o zdrowie poszerza wiedzę uczniów o budowie ciała człowieka. Opisuje działania wpływające na stan zdrowia. Uczeń, obserwując własny organizm, będzie w stanie rozróżnić i sygnalizować swoje samopoczucie i potrzeby. Książka zawiera 45 czytanek. Może być wykorzystana w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i innymi trudnościami rozwojowymi.
Seria książek „Czytam sam” jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Publikacja Uroczystości i okoliczności opisuje sytuacje społeczne związane z uroczystościami, świętami, imprezami oraz ukazuje przykładowy wzorzec akceptowanych społecznie zachowań. Książka zawiera 45 czytanek. Tematyka: • Klasowa impreza urodzinowa • Święta • Zachowanie w kościele podczas ślubu • Jestem pacjentem • Idę na urodziny • Uroczystości szkolne Może być wykorzystana w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i innymi trudnościami rozwojowymi. Seria „Czytam sam” zawiera treści pozwalające wyposażyć ucznia w umiejętności, które przygotują go do realizacji zadań życia codziennego i pełnienia ról społecznyc...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro