Fundacje nie muszą być tylko instytucjami charytatywnymi, mogą prowadzić z powodzeniem działalność gospodarczą, co im samym daje niezależność, a może też być przydatne w biznesie ze względu na unikalną w prawie polskim kapitałową formę fundacji. W publikacji w szczególności omówiono:
- prawidłowe formułowanie statutu fundacji, zwłaszcza w zakresie relacji celu statutowego do działalności gospodarczej,
- kwestie podatkowe,
- prowadzenie działalności gospodarczej w formie fundacji z przedstawieniem korzyści podatkowych, ale też z zagrożeniami, które mogą powstać w związku z udziałem fundacji w biznesie,
- postępowanie w przypadku połączenia, przekształcenia, likwidacji albo postawienia fundacji w stan upadłości,
- udział fundacji w szerszych strukturach biznesowych: koncernach, holdingach, konsorcjach,
- odpłatną działalność statutową fundacji, które mają status organizacji pożytku publicznego.
W opracowaniu wskazano także rozwiązania dotyczące udziału fundacji w biznesie w innych krajach Unii Europejskiej oraz w USA.
Autor | Joanna Dominowska |
Wydawnictwo | Wolters Kluwer |
Rok wydania | 2016 |
Oprawa | twarda |
Liczba stron | 380 |
Numer ISBN | 9788380926011 |
Kod paskowy (EAN) | 9788380926011 |
Data premiery | 2016.12.07 |
Data pojawienia się | 2016.11.25 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Historia wypraw krzyżowych i frankijskiego Królestwa Jerozolimy. Tom II. Monarchia frankijska i monarchia muzułmańska równowaga
Rozszerzone wydanie światowego bestsellera – teraz z nową przedmową, nowymi rozdziałami i zaktualizowanymi analizami przypadków. Ten światowy bestseller, świetnie przyjęty przez organizacje i branże na całym świecie, podważa całą dotychczasową wiedzę o tym, co trzeba zrobić, by odnieść strategiczny sukces. Strategia błękitnego oceanu przekonuje, że zaciekła konkurencja prowadzi wyłącznie do powstania krwawego czerwonego oceanu, w którym rywale walczą o stale kurczącą się pulę zysków. Opierając się na przykładach ponad 150 posunięć strategicznych (obejmujących ponad 100 lat i 30 branż), autorzy twierdzą, że trwały sukces nie bierze się ze zwycięskich walk z konkurencją, ale ze stworzenia „błękitnego oceanu” – niewykorzystanej dotąd pr...
Istnieją firmy wizjonerskie i pozostałe. Firmy wizjonerskie to te, które trwają przez całe stulecia i nieprzerwanie rosną w siłę, mimo że ich założyciele odeszli dawno temu. To machiny postępu, które żyją własnym życiem. Pytanie brzmi: jak skonstruować taką machinę? To pytanie zainspirowało autorów tej książki do zbadania tysiąca ośmiuset lat łącznej historii osiemnastu wizjonerskich firm, wśród których są między innymi: Walt Disney, Hewlett-Packard, 3M, Ford, IBM, Philip Morris, Sony, Wal-Mart, Citicorp, Marriott, Johnson & Johnson, Motorola, Boeing i American Express. Autorzy sięgają wstecz do czasów, kiedy te potężne dziś korporacje były raczkującymi przedsiębiorstwami. Opisują ich drogę do wielkości. Docierają do tego, co odróżnia firmy...
Zaproponowane przez Bartosza Mikę ujęcie własności intelektualnej, wpisując się w nurt krytycznych analiz tej problematyki wychodzi poza ich dotychczasowe ramy. Autor podjął się bardzo ambitnego zadania całościowego ujęcia własności intelektualnej z perspektywy społeczno-ekonomicznej. Proponowana przez niego koncepcja, chociaż mieści się w tradycji marksowskich analiz kapitalizmu, to nie należy do ich głównego nurtu. Mika wyraźnie odwołuje się do polskiej szkoły ekonomiczno-socjologicznej teorii własności reprezentowanej przez StanisławaKozyra-Kowalskiego i Jacka Tittenbruna.
Co odpowiadają rodzice małych Portugalczyków na pytanie, co jest za horyzontem? Jedni zapewne mówią, że tam jest Brazylia, inni, uśmiechając się, wspominają o Atlantydzie. Ostatecznie każdy ma swoją Atlantydę, miejsce, gdzie jego życie mogłoby wyglądać inaczej, gdyby dopisało szczęście. Ale szczęście to tylko iluzja, jak by powiedział Fernando Pessoa, który do wszelkich form pocieszenia odnosił się nieufnie. Zdaje się, że nie było mu ono potrzebne. Niczego się nie spodziewał po swoich współczesnych. Kiedy zobaczył swoją figurę z brązu przy stoliku obok Caf Brasileira na lizbońskim Largo do Chiado, musiał się zdziwić. Blat przed poetą jest pusty, od pomników żądamy abstynencji. Obok przy zwykłych stolikach siedzą żywi ludzie. Na ogół nie zwr...
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emo...
Dzieło francuskiego historyka już w momencie publikacji wzbudziło duże emocje. Autor opisał epopeję lewantyńskich wypraw krzyżowych, traktując je jako przedsięwzięcie „francuskie” oraz przedstawiając państwa krzyżowe w Palestynie i Syrii jako zamorskie, kolonialne enklawy średniowiecznej Francji. Dla Grousseta Królestwo Jerozolimy było dwunastowieczną Francją w miniaturze, Hrabstwo Trypolisu – Prowansją w Libanie, a Księstwo Antiochii to syryjskie państwo francuskich Normanów. Nie ulega wątpliwości, że Grousset postrzegał dzieje krucjat przez pryzmat cywilizacyjnej roli Francji, co wzbudzało i ciągle wzbudza dość surowe sądy historyków zajmujących się zagadnieniem średniowiecznych wypraw krzyżowych. Co interesujące, są to opinie wypowiadane g...
Dzieci, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjam...
Aby osiągnąć i utrzymać zyskowność w długim okresie firmy muszą określić i wdrożyć właściwe strategie marketingowe oraz dokonać ich oceny według właściwych kryteriów. Dostępnych jest tu wiele wskaźników, wśród których jeden jest kluczowy: wartość życiowa klienta (Customer Lifetime Value, CLV), definiowany jako wartość zaktualizowana netto przyszłych zysków z każdego klienta. Autor publikacji, czołowy innowator w dziedzinie marketingu, V. Kumar przedstawia, jak zbudować dalekosiężne strategie marketingowe oparte na CLV i zastosować je do jednoczesnego zarządzania zarówno relacjami, jak i zyskownością klientów. Książka jest napisana przejrzystym językiem, zawiera przykłady z praktyki biznesowej. To obowiązkowa lektura dla tych menedżerów, kt...
Chcesz zarządzać firmą - opracuj strategię! Uznany na rynku podręcznik akademicki, przedstawiający kompleksowe ujęcie problematyki związanej z zarządzaniem strategicznym w firmie. Opracowany z myślą o polskich studentach kierunków zarządzania i marketingu, ekonomicznych i menedżerskich. Oprócz podstaw teoretycznych i metodologicznych zawiera empiryczne prezentacje strategii analiz i planów stosowanych w polskiej praktyce gospodarczej. Książka koncentruje się na zagadnieniach: koncepcja zarządzania strategicznego, typologia strategii zarządzania, wykorzystanie analizy preferencji, analiza strategiczna, planowanie strategiczne, implementacja strategii, kontrola strategiczna. Dodatkowymi walorami podręcznika są: kompleksowe uj...
Jest to monografia z zakresu seksuologii sądowej autorstwa wybitnego seksuologa i znawcy tematu. Przedstawiono w niej szerokie spektrum patologii seksualnej i specyfikę pracy biegłego seksuologa, coraz częściej powoływanego w Polsce do wydawania ekspertyz.
Podręcznik składa się z 21 rozdziałów obejmujących całokształt propedeutyki psychiatrii oraz psychiatrii klinicznej. Na końcu podręcznika umieszczono sto pytań testowych dotyczących poszczególnych rozdziałów wraz z odpowiedziami, podsumowanie psychiatrycznych klasyfikacji ICD-10 oraz DSM-IV-TR, opis historii choroby oraz oceny stanu psychicznego, jak również słownik terminów. Książka przeznaczona jest dla studentów i młodych lekarzy, specjalizujących się w psychiatrii. • Szczegółowy słownik terminów stosowanych w podręczniku. • Opisy typowych przypadków i zaburzeń psychicznych. • Dydaktyczne ryciny. • Podsumowania najważniejszych zagadnień. • Pytania wraz z odpowiedziami zamieszczone na końcu podręcznika.
Doświadczyłeś zmiany na własnej skórze? Szukałeś metody poradzenia sobie ze zmianami? Wiemy, jak zaplanować cały proces zmiany! Najważniejsza jest twarda metoda, konkretne kroki. Każda zmiana rodzi opór! Ludzie przeżywają zmianę jak traumatyczne przeżycie i trzeba im pomagać przejść przez ten proces. Każde z tych podejść jest znane od wielu, wielu lat. A jaka jest ich skuteczność? Na podstawie badań możemy powiedzieć, że posługując się nimi, masz 30% szans na sukces. Jarosław Rubin, Wiesław Grabowski i Marek Naumiuk opisują nowe, zwinne podejście do zmian. Zamiast trzymać się kurczowo planu, ciągle szukaj nowej wiedzy i informacji zwrotnych płynących od wszystkich, na których zmiana ma wpływ, i odpowiednio modyfikuj swoje działania. Gdy doświadc...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro