Niniejszy zbiorek zawiera zabawy połączone z piosenką, podobne do tych, przy których bawiliśmy się kiedyś my, dorośli (na przykład „Siała baba mak”, „Stary niedźwiedź”, „Kółko graniaste”). Powstał po to, aby poszerzyć dostępny repertuar.
Zabawy z tej publikacji rozwijają umiejętność uczestniczenia we wspólnym działaniu i przestrzegania reguł. Kształcą uwagę i pamięć dziecka, które nie tylko zapamiętuje melodię, rytm i tekst piosenki, ale także uczy się łączyć je z odpowiednimi gestami i czynnościami. Każdy nowy wierszyk poszerza słownictwo dziecka. Uczy spostrzegania rymów i zachęca do samodzielnego ich tworzenia oraz bawienia się słowami. Zabawy kształcą koordynację ruchową, czyli umiejętność harmonijnego łączenia ruchów. Rozwijają także umiejętność synchronizowania bodźców odbieranych słuchem z wykonywanym ruchem, czyli koordynację ruchowo-słuchową.
Zbiorek rozpoczyna się piosenką i zabawą „Koło”, które wyrażają główną myśl publikacji. Pięćdziesiąt zabaw zostało podzielonych na cztery grupy:
• przywitania (pięć zabaw),
• zabawy kształcące orientację w schemacie ciała (dziesięć zabaw),
• zabawy z rekwizytami (piętnaście zabaw),
• zabawy bez rekwizytów (dwadzieścia zabaw).
Do każdej piosenki dołączono szczegółowy opis zabawy. Należy pamiętać, że jest on jedynie propozycją, którą osoba prowadząca może wykorzystać w sposób, jaki sama uzna za najlepszy.
W komplecie z książką znajdują się 3 płyty CD z piosenkami w wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.
Zabawy zostały napisane dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, a także dla trochę starszych, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub jest globalnie opóźniony. Powstały także z myślą o osobach dorosłych – nauczycielach, terapeutach, wychowawcach i drużynowych zuchów – którzy znajdują radość w śpiewie, ruchu i zabawie z dziećmi.
Zabawy przydadzą się w wielu sytuacjach. Mogą być częścią zajęć rozwijających funkcje językowe i percepcyjno-motoryczne dziecka. Dobrze sprawdzą się podczas przerwy śródlekcyjnej, którą warto zrobić w czasie zajęć wymagających od uczniów dłuższego siedzenia przy stoliku. Przydadzą się także wtedy, gdy czas się dłuży, bo wspólnie z dziećmi trzeba na coś poczekać. Osoby prowadzące gromady zuchów być może skorzystają z zabaw w czasie zbiórek i letnich kolonii zuchowych.
Autor | Małgorzata Barańska |
Wydawnictwo | Harmonia |
Rok wydania | 2013 |
Oprawa | miękka |
Liczba stron | 120 |
Format | 14.5 x 20.5 cm |
Numer ISBN | 9788380803404 |
Kod paskowy (EAN) | 9788380803404 |
Waga | 288 g |
Wymiary | 145 x 205 mm |
Data premiery | 2013.01.17 |
Data pojawienia się | 2013.01.17 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Świetna pozycja. Wykorzystujemy w naszej grupie żłobkowej (najstarsza grupa dzieci 2,5-3 letnich) prawie każdą zabawę a jest ich tutaj niemało! :) Większość zabaw to zabawy grupowe,które nawet jeśli są za trudne dla naszych maluchów to bez problemu możemy je do nich dostosować. W dodatku jest wiele zabaw na różne pory roku, dla mnie dodatkowy plus :) Wokal jest bardzo ładny, Pani śpiewa delikatnie i przyjemnie. Do tego prosty akompaniament na pianinie, dobrze się tego słucha. Polecam
Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz! Ćwiczenia uwagi, pamięci słuchowej, koordynacji ruchowo-słuchowej i słuchu fonemowego
Świetna pozycja. Wykorzystujemy w naszej grupie żłobkowej (najstarsza grupa dzieci 2,5-3 letnich) prawie każdą zabawę a jest ich tutaj niemało! :) Większość zabaw to zabawy grupowe,które nawet jeśli są za trudne dla naszych maluchów to bez problemu możemy je do nich dostosować. W dodatku jest wiele zabaw na różne pory roku, dla mnie dodatkowy plus :) Wokal jest bardzo ładny, Pani śpiewa delikatnie i przyjemnie. Do tego prosty akompaniament na pianinie, dobrze się tego słucha. Polecam
Zaletą utworów zawartych na płytach CD jest to, że wystarczy ich posłuchać, a następnie powtórzyć (nie jest wymagana wcześniejsza znajomość piosenek). Atuty piosenek: • rozwijanie uwagi u dziecka, • kształtowanie pamięci słuchowej świeżej, • rozwijanie umiejętności powtarzania melodii, • nauka powtarzania rytmu.
Tupanki, klaskanki, dla dzieci rytmiczanki, czyli 100 zabaw z najmłodszymi to książka skierowana do rodziców, opiekunów, nauczycieli oraz wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, którzy poszukują ciekawej formy przeprowadzania zajęć. Zostały w niej zebrane sprawdzone pomysły na zabawy rytmiczno-słowno-ruchowe oraz wiersze i wyliczanki, które z pewnością dostarczą najmłodszym oraz ich opiekunom wiele radości i zabawy.
Wierszyki i zabawy z tej książki powstały z myślą o przedszkolakach, uczniach najmłodszych klas, a także nieco starszych dzieciach, które mają szczególne potrzeby edukacyjne wynikające z różnych form niepełnosprawności.
Jest to zbiór dziesięciu piosenek i zabaw przeznaczonych zarówno dla przedszkolaków, jak i dzieci w młodszym wieku szkolnym. Utwory mają prostą melodię i łatwe do zapamiętania słowa, a zabawy są krótkie i lubiane przez dzieci. Wśród przedstawionych propozycji jest m.in. zabawa na powitanie, zabawa paluszkowa, masażyk, zabawa w kole czy w pociąg. Dzieci bawiąc się, doskonalą koordynację ruchową i orientację przestrzenną, kształcą uwagę i pamięć, uczą się wyrażać emocje, a przede wszystkim przyjemnie spędzają czas.
Książeczka Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz! powstała po to, aby pomóc nauczycielom w rozwijaniu umiejętności językowych przedszkolaków i najmłodszych uczniów. Skorzystają z niej także nauczyciele starszych dzieci, które z różnych powodów potrzebują wsparcia w zakresie rozwoju językowego. Prezentowana publikacja obejmuje dziewięćdziesiąt osiem zestawów ćwiczeń. Każdy zestaw zawiera dwuwersowy wierszyk będący punktem wyjścia do ćwiczeń rytmicznych, ćwiczeń słuchu fonemowego i zabawy ruchowej.
W marszu mówię, klaszczę, gram to publikacja skierowana do nauczycieli przedszkolaków, dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów młodszych klas, którzy szukają sposobów, dzięki którym będą mogli kształtować funkcje percepcyjno-motoryczne swoich podopiecznych. W książeczce zamieszczono 40 wierszyków oraz 79 opisów zabaw, których podstawą jest marsz. Dzieci oraz nauczyciel maszerują w każdej kolejnej zabawie, a oprócz tego jednocześnie wykonują określony ruch rękami lub sekwencję takich ruchów. Słuchanie, a następnie powtarzanie fragmentów wierszyków rozwija uwagę i pamięć słuchową, jednoczesne wykonywanie więcej niż jednej czynności zaś –koordynację ruchową oraz ruchowo-słuchową.
Znajdziesz w tej książeczce wiele znanych i nieznanych zabaw paluszkowych. Przydadzą się w poczekalni u lekarza, w podróży i w każdej wolnej chwili, kiedy nudno albo brakuje zabawek. Zabawy paluszkowe poprawiają zdolności manualne, przygotowują do układania, konstruowania, lepienia, wydzierania, wycinania, rysowania, malowania, a także pisania.
W tej publikacji znajduje się 20 zagadek. Każda składa się ze ścieżki dźwiękowej oraz karty ze zdjęciami. Jedna zagadka to 3 dźwięki. Na początku zabawy wybieramy jedną zagadkę i rozkładamy pomieszane kartoniki przed dzieckiem. Prezentujemy mu odpowiednią ścieżkę dźwiękową. Maluch układa obrazki i wkłada je do kieszonek. Jeśli dziecko prawidłowo rozwiązało zagadkę, po odwróceniu planszy otrzyma nagrodę: obrazek tematycznie związany z zadaniem. Zagadki dotyczą rzeczy znanych i bliskich dziecku, takich jak najczęstsze zjawiska pogodowe czy lubiane przez maluchy zwierzęta. Dzięki nim można jednak poszerzać wiedzę małego człowieka. Układając obrazki, dziecko może na przykład zobaczyć, jak wygląda słowik, a na kolejnym spacerze spróbować poznać...
Witamy w żłobku! Miejscu, które przez ostatnie dwadzieścia lat przeszło ogromną przemianę. Z placówki, która miała za zadanie pełnić głównie funkcję opiekuńczą, stało się, a nawet staje, bo ta zmiana wciąż następuje, miejscem coraz bardziej nastawionym na stymulowanie rozwoju dziecka zgodnie z najnowszymi odkryciami w tej dziedzinie. W prezentowanej publikacji proponujemy scenariusze zabaw rozwojowych do wykorzystania przez opiekunów, psychologów i logopedów pracujących w nowoczesnych żłobkach, ale również rodziców pragnących działać stymulująco na swoje dzieci.
Po sukcesie Tuptaj, maluszku przyszedł czas na kontynuację. Tuptaj, średniaczku oparte zostało na takich samych założeniach, co poprzednia publikacja. Tym razem podzielone na pięć poziomów zajęcia są jednak skierowane do nieco starszych dzieci (od 2 do 5 lat). Z realizacją wszystkich zaplanowanych poziomów zajęć poradzą sobie także dzieci ze starszych grup żłobkowych pod warunkiem, że poziomy te będą wprowadzane w oznaczonej kolejności oraz że najmłodsi wcześniej bawili się przy publikacji Tuptaj, maluszku. Tuptaj, średniaczku od swojej poprzedniej części różni się tempem i intensywnością zajęć. Zabaw jest więcej, są bardziej dynamiczne i zróżnicowane. Dzieci są zachęcane do śpiewania prostych piosenek. Nie dajemy ci kolejnych scenariuszy zajęć...
Jest to zbiór wesołych piosenek i zabaw dla dzieci. Wśród przedstawionych propozycji znajdziemy piosenkę na powitanie i pożegnanie, na rozgrzewkę, kołysankę oraz piosenki o słońcu, tęczy, porach roku i cukierkach. To kontynuacja zbioru Piosenek-perełek, które spotkały się z bardzo życzliwym przyjęciem czytelników. Mamy nadzieję, że te uniwersalne i wpadające w ucho utwory również znajdą swoich odbiorców. Wesołej zabawy!
Przedstawiamy zbiór łatwych do zapamiętania piosenek o tematyce bliskiej dziecięcym zainteresowaniom Do każdego utworu opracowano zabawy, które można przeprowadzić zarówno w przedszkolu, szkole, jak i domu. Znajdują się tu między innymi propozycje zabaw plastycznych, ruchowych, relaksacyjnych, psychoedukacyjnych, opartych na podróżach w wyobraźni. Dzieci, poznając kolejne piosenki i wykonując prezentowane aktywności, nie tylko poszerzają swoje kompetencje muzyczne, ale także rozwijają zdolności motoryczne i grafomotoryczne, ćwiczą koncentrację uwagi, spostrzegawczość, umiejętność naśladowania, a przede wszystkim dobrze się bawią.
W książce znajdują się testy ułatwiające opanowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Większość tekstów jest oparta na fragmentach uznanych pozycji literatury dziecięcej, pozostałe dotyczą różnych dziedzin...
to posłucha, ten usłyszy jest wyjątkową pozycją wydawniczą. W jej skład wchodzą książka oraz dwie płyty CD, na których zapisano cały materiał potrzebny do ćwiczeń, a także polecenia kierowane do dziecka. Z ćwiczeń zawartych w publikacji mogą korzystać dzieci przygotowujące się do nauki czytania i pisania, a także dzieci, które tę naukę już rozpoczęły. Cały materiał do ćwiczeń percepcji słuchowej został starannie uporządkowany. Zachowano zasadę stopniowania trudności. Zadania dotyczą więc kolejno: odgłosów z bliższego i dalszego otoczenia dziecka, rytmów, wyrazów, sylab i głosek.
Publikacja dla uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej, pozwalająca ćwiczyć umiejętności niezbędne do napisania sprawdzianu kompetencji trzecioklasisty. Składa się z trzech części: polonistycznej, matematycznej przyrodniczej. Zawiera po dwa arkusze z języka polskiego, matematyki i przyrody wraz z kluczami odpowiedzi i kartotekami testów.
Zasadniczym celem tego opracowania jest ułatwienie dziecku opanowania prawidłowej techniki czytania polegającej na płynnym łączeniu liter w wyrazy, bez przechodzenia przez zbędny etap literowania/głoskowania. W toku nauki dziecko poznaje wszystkie 44 znaki graficzne (litery, dwuznaki, trójznak) oznaczające 36 głosek. Początkowe ćwiczenia w czytaniu oparto na literach oznaczających głoski trwałe, ponieważ można wymawiać je dowolnie długo. Dzięki temu dziecko zyskuje czas niezbędny do płynnego połączenia liter/głosek w sylabę lub wyraz. W prezentowanym opracowaniu nie ma sylab ani wyrazów, w których litery, dwuznaki i trójznak oznaczałyby inną głoskę niż podstawowa. Taki dobór słów zastosowano po to, aby uniknąć niepotrzebnych trudności na tym etapie...
Marta Bogdanowicz, Małgorzata Barańska, Ewa JakackaMETODA DOBREGO STARTU - 3 filmy na DVDFilmy są częścią serii bazującej na Metodzie Dobrego Startu (MDS), opracowanej z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym, młodszym szkolnym oraz z myślą o starszych dzieciach, których rozwój psychoruchowy przebiega wolniej lub nieharmonijnie. Metoda ta wszechstronnie oddziałuje na rozwój dziecka: wspiera rozwój psychoruchowy, co jest szczególnie istotne w przypadku dzieci, u których istnieje ryzyko dysleksji, dzieci o opóźnionym rozwoju psychomotorycznym, niepełnosprawnych intelektualnie i fizycznie. Film 1: Założenia i struktura zajęć - przedstawia założenia Metody Dobrego Startu, cele, jakim ta metoda służy, strukturę zajęć, modyfikacje i programy do realizacji. Film...
Grę memory przygotowano dla dzieci w starszym wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dla starszych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Można ją wykorzystywać podczas zajęć rewalidacyjnych (np. jako nagrodę po wykonaniu przez dziecko żmudniejszego zadania), a także w czasie edukacyjnych zabaw w domu. Ta prosta i dobrze znana gra pamięciowa może posłużyć również jako atrakcyjne narzędzie terapeutyczne. Bawiąc się, dziecko jednocześnie ćwiczy: umiejętności matematyczne; koncentrację spostrzegawczość; pamięć; percepcję wzrokową; obliczenia zegarowe i kalendarzowe. Zestaw Memory matematyczne zawiera kartoniki, które należy połączyć w pary. By tego dokonać, gracz musi wykonać zadania polegające między inn...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro