Pomoc „Ćwiczenia pamięci” przeznaczona jest dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, z deficytami uwagi i koncentracji, zagrożonych dysleksją, z zakłóceniami funkcji sekwencyjnych i linearnych oraz dla osób dorosłych z afazją.
Zestaw „Ćwiczenia pamięci” można wykorzystać jako grę pamięciową dla kilku osób opartą na zasadach klasycznej gry „memory” czy ćwiczenie identyfikacji takich samych obrazków.
Praca z zestawem stymuluje pamięć symultaniczną (prawopółkulową) i sekwencyjną (lewopółkulową).
Podczas wykonywania zadań pamięciowych obie półkule mózgu muszą być aktywne, jednakże pewien rodzaj zadań angażuje bardziej lewą lub bardziej prawą półkulę mózgu. Zadania symultaniczne są zwykle dla dzieci i osób z zaburzeniami komunikacji językowej łatwiejsze i od nich należy rozpocząć ćwiczenia, powoli przechodząc do zadań sekwencyjnych. Pamięć sekwencyjna jest warunkiem skutecznego uczenia się języka mówionego i pisanego.
Zestaw zawiera 60 kartoników (30 par) o wymiarach 6.0 x 6.0 cm. W zestawie znajdują się obrazki tematyczne (realnie istniejące przedmioty, postacie) i atematyczne (symboliczne, figury) oraz instrukcja z propozycją ćwiczeń.
Autor | Agata Dębicka-Cieszyńska, Jagoda Cieszyńska |
Wydawnictwo | Centrum Metody Krakowskiej |
Rok wydania | 2015 |
Oprawa | pudełko |
Format | 22.5 x 16.0 cm |
Numer ISBN | 2900000007727 |
Kod paskowy (EAN) | 2900000007727 |
Data premiery | 2015.11.22 |
Data pojawienia się | 2015.11.22 |
Produkt niedostępny!
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Zestaw zawiera 25 kwadratów z tworzywa w trzech kolorach oraz książeczkę z wzorami do układania. Pomoc służy do stymulacji lewopółkulowego przetwarzania sekwencji wzorów. Polecana szczególnie dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, zagrożonych dysleksją oraz dzieci dwujęzycznych.
Zestaw składa się z 30 elementów. W zestawie są obrazki z 6 kategorii (meble, owoce, pojazdy, ubranie, ptaki, zwierzęta). Dokonywanie kategoryzacji wymaga dostrzegania cech wspólnych oraz różnicujących i jest warunkowane przez działanie zarówno lewej, jak i prawej półkuli mózgu. Stanowi podstawę do nauki reguł społecznych i językowych. Umiejętność dokonywania kategoryzacji jest warunkiem formowania się myślenia przez analogię, warunkującego uczenie się reguł gramatycznych języka etnicznego i języków obcych. Rozumowanie przez analogię umożliwia dostrzeżenie wspólnych elementów (podobieństw) w odmiennych sytuacjach, bądź stosowanie tych samych schematów rozumowania podczas rozwiązywania różnych zadań.
Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu. Najistotniejsze w terapii funkcji poznawczych jest wypracowanie umiejętności dostrzegania różnic pomiędzy elementami i związków zachodzących między nimi. Sprawności te są konieczne do opanowania języka mówionego i pisanego, ale także relacji społecznych, umiejętności kategoryzowania i rozumienia zależności przyczynowo- skutkowych. Edukacja szkolna wymaga także dostrzegania relacji między symbolem i jego reprezentacją w realnym świecie, znakiem i znaczeniem, zachowaniem i przejawianymi emocjami. Zestaw Relacje pozwala na stymulację...
Gra dla przedszkolaków ćwicząca budowanie opowieści, tworzenie ciągów logiczno-myślowych oraz ucząca rozumienia następstw przyczynowo-skutkowych. Z 40 ilustracji należy stworzyć 10 historyjek (po 4 obrazki każda) łączących się w spójną opowieść. Zadanie dziecka polega na dopasowaniu odpowiednich obrazków, ułożeniu historii w kolejności chronologicznej oraz opowiedzeniu opiekunowi, co przytrafiło się bohaterom historii. Zawartość opakowania: • 40 obrazków (20 plansz), • instrukcja. Wymiary opakowania: 19.5 x 18.5 x 5.5 cm
Przedstawiamy grę dla dzieci młodszych, starszych i dorosłych. W trakcie gry odkryj kartę. Wpatrując się w nią przez kilka sekund, staraj się zapamiętać kolejność kolorów. Po sygnale nawlekaj na linkę jak najszybciej kolorowe kule – zgodnie z układem odczytanym z karty. Gra jest znakomitym treningiem zręczności i świetnym ćwiczeniem pamięci. Można w niej dostosować poziom trudności do możliwości graczy. Zawartość opakowania: • 55 kart, • 12 kul, • klepsydra, • 60 żetonów, • 2 sznurki, • instrukcja. Wymiary: 24.5 x 25.5 x 6.0 cm
Książka ma na celu doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego w odniesieniu do różnych sytuacji społecznych. W jej skład wchodzi 36 zadań, które można wykonać w 3 krokach: 1. Zinterpretowanie sytuacji, która jest przedstawiona na obrazku. 2. Dopisanie adekwatnych dialogów lub myśli osób znajdujących się na ilustracji. 3. W zależności od rodzaju zadania napisanie bądź narysowanie, co mogło być przyczyną lub skutkiem takiego zdarzenia. Opcjonalnie obrazki można także pokolorować. Na końcu znajduje się także 12 pustych szablonów, w których dzieci mogą stworzyć własne historyjki.
Ćwiczenia działania lewej półkuli mózgu są podstawą oddziaływań stymulujących funkcje poznawcze dziecka. Spostrzeganie i werbalizowanie różnic występujących między elementami obiektu lub między elementami zbioru jest podstawą uczenia się nie tylko czytania i pisania, ale także nabywania wiedzy o rzeczywistości. Umiejętność wykluczania ze zbioru wymaga także dostrzeżenia wspólnych cech pozostałych obiektów, które tworzą kategorię. Zwerbalizowanie podobieństwa np. „te wszystkie rzeczy są do jedzenia” opiera się na umiejętności globalnego spostrzegania prawej półkuli mózgu. Zestaw składa się z 52 elementów.
Zestaw składa się z dziewięciu biało-niebieskich kostek oraz książeczki z wzorami uporządkowanymi według trudności. Pozwala na ćwiczenie funkcji zarówno prawej, jak i lewej półkuli mózgu. Zestaw zawiera: 9 kostek, książeczkę ze wzorami (32) Zestaw „Układanki symultaniczno-sekwencyjne” stymuluje pracę zarówno prawej, jak i lewej półkuli, wykorzystując jednocześnie procesy uwagowe. Zadanie wymaga właściwego ułożenia kostki w przestrzeni tak, aby wybrać ścianę przedstawiającą odpowiedni element. Jednocześnie konieczne jest wyodrębnienie składowych elementów ze wzoru przedstawionego w książeczce oraz analiza ich linearnego ułożenia. Wykonanie ćwiczenia angażuje również procesy związane z dokonywaniem rotacji mentalnych.
Przedstawiamy ćwiczenia pamięci opracowane w oparciu o metodę krakowską.
Dziękuję, proszę, przepraszam to zbiór opowiadań edukacyjnych wspierających wychowanie dzieci. Autorka przygotowała 11 tekstów, które zawierają proste historie z jasnym przekazem dotyczącym dobrych manier i elementarnych zasad dobrego wychowania. Publikacja polecana jako materiał wspomagający pracę pedagogicznąw zakresie relacji społecznych.
Patyczaki to gra przeznaczona dla najmłodszych dzieci. Zabawa polega na układaniu obrazków z patyczków. Dzieci mogą układać je z wzorów umieszczonych na planszach lub tworzyć własne kompozycje. Zabawa pomaga uruchamiać procesy analizy i syntezy. Patyczaki układane według wzorów umieszczonych w pudełku uczą rozpoznawania kształtów, kolorów i proporcji, pomogą w nauce liczenia i podstaw geometrii. Gry edukacyjne Granny pozwalają łączyć przyjemne z pożytecznym – zabawę ze zdobywaniem nowych umiejętności. Kształcą logiczne myślenie, twórczą aktywność, zdolności poznawcze oraz wytrwałość w wykonywaniu zadań od początku do końca. Dodatkowym walorem gier jest ich estetyka, barwna, czytelna i zabawna grafika oraz trwałość wykonania.
Pewny siebie syn to marzenie każdego rodzica. Pewność siebie to przepustka do szczęśliwszego i pełniejszego życia oraz gwarancja sukcesów na polu nauki, zabawy, miłości i komunikacji międzyludzkiej. Poziom pewności siebie zmienia się na różnych etapach życia chłopca. Rodzice mogą pomóc swojemu dziecku, jeśli zrozumieją, kiedy należy się spodziewać trudniejszych okresów. W tym praktycznym i mądrym poradniku Elizabeth Hartley-Brewer pokazuje rodzicom jak: zrozumieć wyzwania i możliwości stojące przed chłopcami w dzisiejszym świecie, pomagać chłopcom rozwijać wewnętrzną siłę niezbędną do radzenia sobie z presją grupy rówieśniczej, panować nad zachowaniem chłopców w sposób rozwijający w nich pewność siebie, z wyczuciem reagować na problemy ch...
Gesty artykulacyjne (GA) inaczej wizualizacje głosek w sylabach, to ruchy jednej dłoni (jedynym wyjątkiem jest samogłoska Y), towarzyszące wypowiadanym samogłoskom i spółgłoskom w sylabach. Wizualizacje uruchamiają nie tylko naśladownictwo, ale pozwalają także oswoić dźwięki przez ucieleśnienie ich w obrazie dłoni. Współczesne badania pokazały, że percepcja ruchu i jego imitowanie są uzależnione od powiązań neuronalnych ośrodków wzrokowych i ruchowych. Celem stosowania owych gestów jest pokazanie miejsca i/lub sposobu artykulacji głoski oraz wspomaganie procesów uwagi i pamięci poprzez odczucie ruchu własnej dłoni. Gest, towarzyszący spółgłosce dotyczy całego paradygmatu. Przedstawione rysunki służą dorosłemu, dzieci uczą się obserwując dorosł...
Wykluczanie ze zbioruĆwiczenie działania lewej półkuli mózgu są podstawą oddziaływań stymulujących funkcje poznawcze dziecka. Spostrzeganie i werbalizowanie różnic występujących między elementami obiektu lub między elementami zbioru jest podstawą uczenia się nie tylko czytania i pisania, ale także nabywania wiedzy o rzeczywistości. Umiejętność wykluczania ze zbioru wymaga także dostrzeżenia wspólnych cech pozostałych obiektów, które tworzą kategorię. Zwerbalizowanie podobieństwa np. te wszystkie rzeczy są do jedzenia opiera się na umiejętności globalnego spostrzegania prawej półkuli mózgu.Zestaw składa się z 52 elementów
Zestaw zawiera 25 kwadratów z tworzywa w trzech kolorach oraz książeczkę z wzorami do układania.Pomoc służy do stymulacji lewopółkulowego przetwarzania sekwencji wzorów. Polecana szczególnie dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, zagrożonych dysleksją oraz dzieci dwujęzycznych.
Zestaw zawiera 80 kartoników. Dziesięć wzorów po osiem sztuk. Druga część to tylko materiał tematyczny (dynia, pingwin, okulary, kapelusz, łopata, kawa, rakieta, gitara, paparyka, balon). Sekwencja jest ciągiem znaków (symboli), stanowiącym uporządkowaną według określonej reguły strukturę. W sekwencji struktury (dwu-, trzy-, czteroelementowe) powtarzają się. Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej arbitralnie reguły. Definicja sekwencji odzwierciedla porządek znaków językowych - mówionych i pisanych, dlatego tak ważne w procesie terapii wszystkich dzieci są ćwiczenia porządkowania.
Wydanie: 2Tablice wykonane są z cieńszej tektury (w porównaniu do wydania 1) dzięki czemu zwiększona została ilość obrazków z 14 do 36.Poziom umiejętności spostrzegania jasności, barwy, kształtu, wyodrębniania elementów z tła jest warunkiem prawidłowego rozwoju funkcji poznawczych małego dziecka. W pierwszych miesiącach życia dziecko przygotowuje się do aktywnego uczenia się komunikacji językowej i pozawerbalnej. Najważniejsza jest umiejętność skupiania wzroku, wyodrębniania oczu i ust, śledzenia ich ruchu, śledzenia ruchu obrazów w pozycji leżącej i na brzuchu. Bez względu na to ile punktów w skali Apgar dziecko uzyskało po urodzeniu, konieczne jest stymulowanie jego sprawności poznawczej.Proponowany zestaw pomocy pozwoli matce i terapeucie...
Zestaw zawiera 80 kartoników. Dziesięć wzorów po osiem sztuk. Cztery obrazki (koń, świnka, kura i krowa) stanowią materiał tematyczny. Pięć pozostałych (słońce, księżyc, kwadrat oraz kropki w trzech wielkościach) to materiał atematyczny (symboliczny). Sekwencja jest ciągiem znaków (symboli), stanowiącym uporządkowaną według określonej reguły strukturę. W sekwencji struktury (dwu-, trzy-, czteroelementowe) powtarzają się. Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej arbitralnie reguły. Definicja sekwencji odzwierciedla porządek znaków językowych - mówionych i pisanych, dlatego tak ważne w procesie terapii wszystkich dzieci są ćwiczenia porządkowania.
Początek nauki czytania powinien być dla dziecka zabawą, która dostarcza nie tylko przyjemności płynącej z działania, ale również radości wynikającej z rozwiązywania nowych, trudnych zadań. Prawidłowe dobranie samogłosek, podanie ich po odczytaniu przez dorosłego, czy wreszcie samodzielne ich odczytanie budują w dziecku poczucie własnej wartości, wiarę w swoje możliwości i oswajają z językiem pisanym. Ponieważ samogłoski przetwarzane są w strukturach prawej półkuli mózgu nawet małe dzieci szybko osiągają sukces, który jest ważnym elementem kształtowania obrazu samego siebie. Samogłoski zapisane są białym drukiem na czarnym tle. Wyniki badań neurobiologicznych pokazały, że koncentrowanie wzroku na obrazach przebiega najefektywniej gdy st...
Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu. Najistotniejsze w terapii funkcji poznawczych jest wypracowanie umiejętności dostrzegania różnic pomiędzy elementami i związków zachodzących między nimi. Sprawności te są konieczne do opanowania języka mówionego i pisanego, ale także relacji społecznych, umiejętności kategoryzowania i rozumienia zależności przyczynowo- skutkowych.Edukacja szkolna wymaga także dostrzegania relacji między symbolem i jego reprezentacją w realnym świecie, znakiem i znaczeniem, zachowaniem i przejawianymi emocjami. Zestaw RELACJE pozwala na stymulacj...
Bonito
O nas
Kontakt
Punkty odbioru
Dla dostawców
Polityka prywatności
Ustawienia plików cookie
Załóż konto
Sprzedaż hurtowa
Bonito na Allegro